Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra aklavietė, šio žodžio prasmę, taip pat parodysime pavyzdžių, kad suprastumėte, kokia yra šio burto situacija. Taip pat išanalizuosime vieną garsiausių glostymą šachmatų istorijoje!
>
Santrauka:
Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra aklavietė, šio žodžio prasmę, taip pat parodysime pavyzdžių, kad suprastumėte, kokia yra šio burto situacija. Taip pat išanalizuosime vieną garsiausių glostymą šachmatų istorijoje!
>
Santrauka:
Kas yra aklavietė?
Aklavietė, neišvengiamas paradoksas.
Pat iš tikrųjų nėra šachmatų sąvoka griežtai kalbant, nes ji egzistuoja daugelyje kitų stalo žaidimų, tokių kaip šaškės, bagh chal ar xiangqi. Paprastai šiuose žaidimuose tai reiškia pralaimėjimą asmeniui, kuris nebegali atlikti legalaus žingsnio. Taip nėra šachmatų atveju, todėl po šios situacijos susidaro lygiosios. Tai iš tikrųjų yra paradoksas, atsirandantis dėl to, kad tam tikri judesiai yra neįmanomi. Jei žaidėjas turi žaisti (negalėdamas perduoti savo eilės), bet negali atlikti teisėto ėjimo, tai būtinai žymi žaidimo pabaigą.
1. Karalius negali sutramdyti savęs
2. Kai turime bruožą, kurį privalome žaisti
Taigi, kadangi juodajai liko tik viena figūrėlė, juoda spalva privalo vaidinti karalių. Nors ir nekontroliuoja šio ėjimo (jokia figūrėlė jam negresia), jis yra aklavietėje, nes nebegali atlikti jokio legalaus ėjimo. Lygiosios.
Čia matome, kad nepaisant palankios baltosios (karalienės) padėties, rezultatas yra lygiosios. Todėl glostymas taip pat gali būti vertinamas kaip būdas neprarasti žaidimo ir išeiti iš sudėtingos situacijos.
juoda.
Atakuojami vieninteliai kvadratai, kuriuose karalius galėjo perkelti 8a, 7b, 7a.
7b ir 8a užpuola baltas riteris 5c.
Todėl karalius negali žaisti, bet jokia figūra jam nekelia grėsmės, nes jis nežaidžia.><>Negalėjimas pajudinti kitos figūros: jei figūrėlė būtų užpuolusi jį tuo pačiu metu, jis būtų buvęs šachmatais. Kadangi taip nėra, jis tiesiog turėtų perkelti kitą figūrą, šios dvi pėstininkai negali judėti į priekį, nes juos blokuoja priešingi pėstininkai. Jie taip pat negali paimti jokių gabalų, nes nėra ko imti ant e5, g5, f6 ar h6.
Taigi, juodaodis žaidėjas negali judėti. Taigi, jis yra paglostytas. Tai lygiosios. Nors White’as yra geresnėje pozicijoje, ši situacija neišvengiamai baigiasi lygiosiomis. Neįmanomumo žaisti juodaodžiui pasekmė.
Tačiau su šiuo garsiuoju 1963 m. žaidimu pamatysime labai aukšto lygio glostymo pavyzdį.
labai garsūs pavyzdžiai. Štai, stebėkime. Žingsnis skirtas juodiesiems.Nors baltasis ir turi pranašumą sutramdyti karalių, jis bus nugalėtas.
Iš tiesų, kadangi juodasis yra žaidęs, juodoji karalienė d7 perims baltąjį bokštą d2 (Qxd7).
Kai tai bus padaryta, kokį ėjimą baltasis negalės žaisti? pėstininkas negali žengti į priekį ar paimti figūros.
Karalius taip pat negalės judėti, nes jam liks tik neteisėti ėjimai! Karalius negalės eiti į d1, nes šį kvadratą užpuolė karalienė, vis dar d stulpelyje, nors visiškai kitoje eilutėje. Rookas gins visą 2-ąją eilę, įskaitant d7 ir d8.
Taigi White’as nebeturės jokios galimybės teisėtai judėti, nepaisant materialaus pažangos. Šis žingsnis kartais pateikiamas kaipsukčiavimo pavyzdys, o iš tikrųjų mažiausiai galime pasakyti, kad tai yra padėties atvirkštinė padėtis!
>https://dictionnaire.lerobert.com/definition/pat
https://www.cnrtl.fr/etymologie/pat
https://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1252040