Kai pradedama mokytis žaisti šachmatais, pirmiausia reikia išmokti susipažinti su skirtingomis figūromis, minėtų figūrėlių padėtimi ant lentos ir pagrindiniais jų judesiais. To mūsų straipsnis išmokys greičiau nei per 10 minučių!
Jei esate pradedantysis, taip pat turėtumėte susipažinti su kai kuriais konkrečiais kiekvienos dalies judesiais. Taip pat funkcijos, kurias jie gali turėti, kai juos pajudinsite žaidimo metu… Per šias 10 trumpų minučių taip pat išmoksite to.
Svarbu orientuoti šachmatų lentą tinkama kryptimi, kad kiekviena pusė būtų tinkamai sumontuota. Lengvas būdas tai prisiminti – pasakyti sau: „balta į dešinę“.
Žr. toliau esantį paveikslėlį, nurodantį teisingą jūsų šachmatų lentos padėtį:
Kaip matote, balti pirmosios ir paskutinės eilučių kvadratai yra kiekvieno žaidėjo dešinėje.
Čia šachmatų lenta yra teisingai nukreipta, o visos figūrėlės yra teisingai išdėstytos.
2. Lentos išdėstymas ir kvadratų „pavadinimai“
Pirmiausia turite susipažinti su lentos išdėstymu. Jį sudaro 64 langeliai ir kiekvienas žaidėjas – baltasis ir juodasis – turi 16 šachmatų figūrų.
Kiekvieno žaidimo pradžioje abu žaidėjai turi 8 pėstininkus, 2 bokštelius, 2 riterius, 2 vyskupus, 1 karalienę ir 1 karalių.
Kiekviena šachmatų lenta turi pavadinimą 8 kvadrato formos >
yra pavadinti nuo A iki H.
Laukeliai, sudarantys vertikalias šachmatų lentos dalis, yra sunumeruoti nuo 1 iki 8.
Aštuonios pėstininkės yra išdėstytos antroje laukelių serijoje nuo a2 iki h2 ir nuo a7 iki h7, priešais kiekvieną kitą šachmatų figūrą K karaliaus ir karalienės pusę.
Nuskirtos karaliaus ir karalienės pozicijos abiejose lentos pusėse tam tikru mastu diktuoja ir nustato kiekvienos šachmatų figūros vaidmenis. Žiūrėkite toliau pateiktą pavyzdį.
Čia aiškiai matome šachmatų lentos padalijimą į dvi dalis: karalienė kairėje ir karaliaus pusė dešinėje
yra žaidimo pusė, kurią visada matote aukščiau. dešinėje šachmatų lentos pusėje, o karalienė yra kairėje pusėje.
Tai reiškia, kad visos kitos dešinėje esančios šachmatų figūrėlės vadinamos karaliaus figūromis, o kairėje esančios – karalienės figūromis.
Pavyzdžiui, pirmieji keturi pėstininkai dešinėje yra vadinami karaliaus pėstininkaisL, o tos, kurios yra kitoje pusėje, yra karalienės . Dabar kiekviena šachmatų figūrėlė, jų atitinkamos pozicijos ir pagrindiniai žaidimo judesiai.
3. Motelio padėtis ir judėjimas
Padėję visus savo pėstininkus pirmiausia pašalinsite figūrėlių krūvą šalia lentos, kad likusias figūras būtų galima padėti greičiau.
Matome, kad kiekvieno žaidėjo aštuoni pėstininkai yra teisingai išdėstyti. Pagal kiekį pėstininkas yra daugiausiai figūrų.
Turite aštuonius pėstininkus, tai bus mažiausia kiekvieno žaidimo pradžioje.
Paprastai jie yra žaidimo iniciatoriai, o tai reiškia, kad greičiausiai jos bus pirmosios figūros, kurias greičiausiai pajudinsite pradžioje.
Žinoma, taip būna ne visada, ypač pažengusiems žaidėjams, kurie žaidimui pradėti naudoja kitas ar stipresnes šachmatų figūras.
Kai kurie pažengę žaidėjai mano, kad pradedantiesiems žaisti šachmatais yra bloga idėja laikyti pėstininku. paprasta ir silpna šachmatų figūrėlė.
Pradžioje pėstininkas gali į priekį vieną arba du langelius.
Tada jis gali pažengti tik vieną langelį į priekį.
4. Bokštų padėtis ir jų judėjimas
Bokštus lengva atsiminti kampuose, kaip ir tikros pilies bokštus.
Kiekvienas žaidėjas turi du bokštus, o bokštai yra tiesiogine prasme keturiuose lentos kampuose.
Bandžas yra abiejuose lentos galuose (a1,h1 žaidėjui žaidėjas atrodo kaip juodas). dauguma šachmatų žaidimų.
Pradedate nuo dviejų bokšto figūrų, nes jos juda per lentą, jos dažnai vadinamos „dešiniosiomis“ šachmatų figūromis.
Rooko judesiai
Kai perkeliate savo bokštą kovoje, perkeliate jį tiesiai į priekį arba atgal, arba iš vienos pusės į kitą. vertikalustrumpiau).
Jis gali judėti arba „šokti“ bet kur lentoje nuo 1 iki 7 langelių tiesia linija bet kuria kryptimi, jei jo kelyje nėra įsiterpiančios šachmatų figūrėlės.
Yra specialus ėjimas, vadinamas castling, kuris leidžia vienu metu perkelti savo bokštą ir karalių. Tai yra ypatingas žingsnis, kurį galite padaryti, kad apsaugotumėte savo karalių.
Bokštas gali judėti tiek horizontaliai, tiek vertikaliai per norimą kvadratų skaičių.
5 Riterių padėtis ir jų judesiai kartu su humoro pastaba
5″>id. mnemonika: įsivaizduokite, kad ant šachmatų lentos padedate smirdančius arklius ir norite, kad jie būtų laikomi toliau nuo karaliaus ir karalienės (kad netrukdytų Jos Didenybei).
The Vienam žaidėjui yra du riteriai. Jie yra šalia kiekvieno bokšto.
Riteris yra jūsų lentos karaliaus ir karalienės pusėje (b1,g1 baltajam žaidėjui ir b8,g8 juodajam žaidėjui), tarp bokšto ir vyskupo.
Kaip jūs galite pavadinti, įgauna arklio pavidalą – istorinėse kovose, kuriose patys riteriai jodinėjo ant žirgo, kad pultų savo priešus, simbolis.
Dažnai ji laikoma unikalia šachmatų figūra, kurią turite naudoti išmintingai.
Suvokę riterio naudojimo strategiją galite padėti išlaikyti žaidimą savo pranašumu.
href=”https://sachmatu-lenta.lt/prabangios-sachmatu-lentos/” target=”_blank” title=”Atraskite mūsų šachmatų žaidimus!” rel=”noopener noreferrer”>
Riterių judesiai
Riterio judėjimas yra išskirtinis ir specifinis. Tai vienintelė figūra, kuria galite peršokti per kitas šachmatų figūras. Ji juda didžiosios „L“ formos forma.
Tai reiškia, kad turite ją pajudinti dviem langeliais į priekį arba atgal, arba padaryti kairę arba atgal, arba statmenai vienu kvadratu į priekį, kad įgautumėte „L“ formą.
Kita vertus, šis detalus judesys apriboja riterio padėtį tik aštuoniose šachmatų lentoje.
Riteris gali judėti L. Jis yra vienintelis gabalas, galintis peršokti kitą figūrą.
6. Vyskupų padėtis ir jų judėjimas
Vyskupai atsiduria tarp riterių ir karaliaus bei karalienės. Tiesiog padėkite juos šalia riterių.
Vyskupai yra svarbios šachmatų figūros: jie vieninteliai gali judėti tik įstrižai.
Vyskupas dedamas ir karaliaus pusėje, ir karalienės pusėje, baltas ir f8 žaidėjas, f8 žaidėjas. juoda).
Tai aukšta, plona šachmatų figūrėlė su tam tikrais išlinkimais, smailiu galu ir unikaliu pjūviu viršuje. priešinga lentos pusė (jie yra simetriški) ir užima skirtingas spalvas.
Tai reiškia, kad juodame arba baltame kvadrate yra ir vyskupas karalienės pusėje, ir vyskupas karaliaus pusėje.
Vyskupas gali judėti įstrižai tiek kvadratų, kiek nori.
7. Karalienių padėtis ir jų judesiai
Kvadratas, kurį jūsų karalienė skiria svarbiems dalykams. Tai yra paprastas būdas ją prisiminti. light, the black queen on the dark square.
Karalienė neabejotinai yra pati galingiausia žaidimo figūra: joje sujungiami bokšto ir vyskupo judesiai…
Pradinė karalienės padėtis lentoje yra d1 juodaodžiam žaidėjui galingi gabalai didžiausias jūsų šachmatų lentoje su karūnos formos gale.
Tai galingiausia jūsų šachmatų figūrėlė, taip pat pati subtiliausia žaidime dėl kelių priežasčių.
Tai figūra, į kurią turite skirti daug dėmesio: jei ją prarasite, rizikuojate, kad ji atsidurs jums nepalankioje padėtyje…
Tavo judesiai yra dinamiški. universalus. Jo galia atakuoti daugumą priešo figūrų slypi gebėjime judėti kaip bokštas ir vyskupas kartu.
Tai reiškia, kad jis gali judėti tiesia linija, pirmyn, atgal arba iš vienos pusės į kitą, kaip ir bokštas.
Jis taip pat gali judėti įstrižai visomis kryptimis, kaip ir jūsų vyskupas.
Tiesiog atkreipkite dėmesį, kad jūsų karalienė visada yra kvadratas, o jei jūsų karalius yra dešinėje. balta, ji gali judėti tik įstrižai per baltus šachmatų lentos langelius.
Ta pati taisyklė galioja ir tuo atveju, jei jūsų karalienė yra padėta ant juodo šachmatų lentos kvadrato.
Šis kombinuotas judesys padaro karalienę pakankamai galinga, kad galėtų užfiksuoti bet kurią priešo figūrą žaidime.
Karalienė, kurioje ji gali būti ypatingai tinkama, sujungia judesius: ji gali ir Rook. judėti horizontaliai, vertikaliai ir įstrižai.
8. Karalių padėtis ir jų judėjimas
Šiuo metu bus tik viena laisva aikštė, todėl jūsų karalius turėtų užimti savo vietą.
Karalius yra svarbiausia žaidimo figūra ir jūs turite ją visiškai apsaugoti: jei jūsų priešininkui pavyksta jį užpulti, jūs pralaimėjote partiją.
Pradinė karaliaus padėtis šachmatų lentoje yra ties e1 simboliu, kuriame žaidėjas yra baltas pabaiga ir yra aukščiausia figūra, kurią turite šachmatų žaidime.
Jūsų karaliaus egzistavimas išlaiko jūsų žaidimą gyvą, o norėdami išlaikyti šį status quo, turite bet kokia kaina apsaugoti savo karalių.
Jei jūsų priešininkas užpuola jūsų karalių, žaidimas baigtas ir jūs pralaimėjote.
Čia yra kažkas, kad galėtumėte lengvai atsiminti skirtingų šachmatų figūras! Mokymo kursuose siūlome daug mnemoninių priemonių išmokti šio nuostabaus šachmatų žaidimo! alt=””>
Karaliaus judesiai
Tačiau jūsų karalius turi ribotus judesius. Jis gali pajudinti vieną kvadratą į visas puses tik vieną kartą.
Taip pat turite įsitikinti, kad nejudinate savo karaliaus į tokią padėtį, kurioje priešo figūrėlė galėtų jį sutramdyti.
Karalius gali būti įtrauktas į specialų ėjimą, vadinamą užmetimu su bokštu.
Šis judesys padeda geriau padėti jūsų karaliui saugioje vietoje ir leisti bokštui kovoti su lentos figūra viduryje. priešai…
Karalius gali judėti bet kur aplink jį, bet gali judėti tik vieną langelį į priekį.
Dabar, kai žinote, kaip teisingai išdėstyti šachmatų figūrėles, ir kviečiame jus žengti kitą žingsnį. href=”https://sachmatu-lenta.lt/blogs/blog-echecs/deplacement-echec” title=”Chess Travel”>mūsų straipsnis apie keliones.